Followers

Walaupun belum bertemu cinta, percayalah, apabila kita berubah menjadi diri kita yang terbaik, Tuhan akan buka laluan untuk cinta yang terbaik juga hadir.

Saturday, January 8, 2011

Bercakap













ps : manusia kadangkala memang suka bercakap, dan bercakap sesuatu yang sia-sia.
ps2 : semakin banyak kita bercakap, semakin banyak perkataan-perkataan yang tidak berfaedah akan terkeluar dari mulut kita.
ps3 : kalau bercakap sesuatu yang baik, tidak menjadi masalah. Itu digalakkan. ^ ^
ps4 : kurangkan gelak. Nabi s.a.w. bersabda "Banyak tertawa dan tergelak-gelak itu mematikan hati"
ps5 : Menurut hadith, banyak ketawa menghilangkan akal dan ilmu.
ps6 : sy pun suka ketawa, cuba perbaiki lagi pasne.he.
ps7: kartun asal dari sebuah komik. sy lupa dah nama komik 2. sb terbaca masa sy kecik2 dulu. ^ ^

8 comments:

Tulip Chantek said...

tp senyum boleh kan? senyum kan sedekah :)

xde kaitan ngan entri kan? ngeee

anep said...

ya betul. Nabi s.a.w. pun hanya tersenyum dan tidak tergelak. susah nak tiru neh.

ada sket2.

Ana Jannah said...

diam lebih baik dr baerkata2....:)

anep said...

ya betul.

peribahasa melayu ad menyebut "diam2 ubi berisi". (peribahasa ke simpulan bahasa? lupa..thehe)

FH said...

betull!! haha
bercakap banyak sangat pun kadang2 bole buat orang lain marah en. huu

anep said...

betul. ne mgkn sb mnggu orang lain.he. dan makin byk kita bercakap, mungkin ada terselit kata2 yg menyentuh, mengguris, mnyakitkan hati org yg mendgr.he

Nur Fannun said...

bkn setakat byk berckp, air liur pun byk kuar smpi tersembur2 kena org lain..hbs le kna sumpah seranah ngn org lain.pas tu blah dgn snang hati.kbykkn org selalu begitu

anep said...

betul. ada jugak yg macam 2.

kartun ne nmpk over sket, tp mksd yg nak dsmpaikan Insyaallah x lari.