Followers

Walaupun belum bertemu cinta, percayalah, apabila kita berubah menjadi diri kita yang terbaik, Tuhan akan buka laluan untuk cinta yang terbaik juga hadir.

Sunday, October 17, 2010

Final exam

sem ne merupakan sem akhir aku berada di itm di hatiku. sebabnya, sem depan aku mesti menjalani latihan perindustrian iaitu practical. tempat practical alhamdulillah da ad, dpt dkt Cimb wealth advisor, iaitu merujuk kepada cimb bahgian promotion klu x salah. klu aku practical kat sini, bermakna aku kena jual unit trust or wasiyah. agak sukar sedikit, ye la nak cari org nak mintak dia beli product unit trust ne bukan senang. klu bhgian loan, org yang cari kita, nak pinjam duit nak beli kereta, nak beli rumah, nak kahwin dan mcm2 lagi. tp bhgian sale ne, letih dan susah, lecturer aku pun ad cakap supaya jgn amek, tp aku try jugak. sb da xda pilihan. walaubagaimanapun aku tetap bersyukur, sb ad jugak company yg sudi menwarkan aku tmpt prctical, bunyi cam x laku je kan.hehe. plan aku, klu aku dpt tmpt laen dlm masa terdekat ne, aku akan mintak kbnran bersurat tuk tglkan cimb wealth advisor ne. andaikata, company yg aku mintak tu, jauh lebih senang kerjanya, yg x melibatkan jual menjual ne sprt cimb welath advisor ne, aku akan cepat terima company 2, dan tglkan cimb wealth advisor. sb susah nak percayakan org ne tuk beli product unit trust n wasiyah, aku pun x pandai nak berkata2 sgt. berbalik pda tajuk final exam, x sedar da pnjg cerita sal practical. ok, sem ne aku kena usaha keras tuk naikkan pointer aku. aku akan cuba sedaya upaya aku, insyaAllah. jadual exam da selamat aku salin, dan jadualnya x berapa dekat sgt, ad gap berbanding dgn sem2 yang lepas, Alhamdulillah. mgkn ne peluang aku dan sahabat2 aku nak beljar ngan lebih baik untuk capai result yang lebih baik. semoga perjuangan ini akan diberkati dan beroleh kejayaan. final start 25 oct dan hari ne ialah 16 oct, mknya cuma tgl 8 hari shaje lagi, rasa cuak pulak lam hati aku ne. tp ne la yg mesti aku tempuhi begitu jga dgn sahabat seperjuangan. dalam masa nak final ne, sibuk nak mengulangkaji pelajaran, pada Tuhan juga kita mesti memohon agar di permudahkan kita memperoleh ilmu dan keberkatan dalam belajar. bak kata orang , usaha + doa + tawakal = isnyaAllah berjaya. ok, stop dulu buat masa ne. jumpa lagi pd entry yang akan datang. insyaAllah.

2 comments:

yaya said...

salam, anep okla tuh dh dapat cimb wealth. aritu kata tak dapat..ada ramai lg kt luar tuh yg masih blum dpt,so terima je seadanya k..jgn cepat mengalah kata yg kita tak pandai buat sale..blum cuba blum tau..so klu anep pandai buat sale, mana tau satu hari nnt cimb offer promotion utk anep dpt jawatan yg lebih baik ke..so think positive ea. by the way suke sgt baca blog tatih2cinta nih..yaya punye blog dh lama sgt tak buka..berbulan2 la jgk..last but not least gud luck & hpe u success in everything..dh last sem ni, lps nih da tak jumpa. hopefully dpt trus keeep in touch..wasalam

Hanif Zainal said...

wasalam. Alhamdulillah, skang ne da ad tmpt practical yg baru. baru je dpt. kat area ptlg jaya. dan ramai kawan sma dpt kat compny 2. yaya, thanks sb mnyokong ye. oo ad blog ye. rajin2 lau tinjau blog aku ne.hehe. tp lam masa exam ne xda pape nak tulis. insyaAllah pas exam or ms practical nt baru update. thanks ya.