Followers

Walaupun belum bertemu cinta, percayalah, apabila kita berubah menjadi diri kita yang terbaik, Tuhan akan buka laluan untuk cinta yang terbaik juga hadir.

Monday, November 29, 2010

TV AlHijrah

AlHijrah stesen tv berkonsepkan Islam

TVAlhijrah

Baru-baru ini sy ada terbaca kisah stesen TV AlHijrah ne di surat khabar.  Mula2 sblm baca 2 sy rasa pelik jugak tgk tajuknya “TV AlHijrah”. Sy pun terus baca isi kandungan berita 2. Rupa2nya berita ne nak inform kat seluruh rakyat Malaysia bahawa x lama lagi kita akan dapat menonton sebuah stesen televisyen yang berkonsepkan keagamaan iaitu merujuk kepada agama Islam. Alhamdulillah gembira bila dapat tau berita ne. TV AlHijrah ne bakal dirasmikan oleh Perdana Menteri kita pada 7 Disember ini. Menurut kata salah seorang orang kuat TV AlHijrah ne, tv ne akan menyiarkan rcngan berkonsepkan bual bicara, majalah, dokumentari dan ada juga berita. Selain 2 ada slot yang dibahagikan kepada segmen muhasabah, tazkirah dan tazkirah jalanan. Setiap segmen panjagnya 5-10 minit dan akan diulang tayang tidak kurang dari 20 kali setiap hari dan stiap hari bahan yang disiarkan akan ditukar ganti.

Mencari siaran AlHijrah
  • Saluran dipancarkan secara percuma. Orang ramai boleh membuat pencarian saluran ini apabila siaran ujiannya mula dipancarkan 1 november lepas.
  • Pengurusan stesen ini juga sdg brnding dgn pihak Astro untuk mndptkan saluran dalam Astro (sy xda astro T_____T  , harap2 sy dpt cari siarannya nt)
  • Cara untuk mendapatkan siaran AlHijrah amat mudah dan panduan untuk mendapat siarannya akan disiarkan di akhbar2 dan radio2 tmpatan.
  • AlHijrah jga boleh di ikuti melalui laman sesawang www.tvalhijrah.com ke seluruh dunia. (naseb baik leh tgk kat internet..he)
Bagus juga kalau ada stesen tv mcm ne. sekurang2nya boleh membantu kita semua untuk memahami Islam dengan lebih mendalam, InsyaAllah. Harap stesen tv ne akan terus bersiaran dengn sgt2 berjaya. 

No comments: